W 2020 roku niemiecki koncern motoryzacyjny z Wolfsburga wprowadzi na rynek 34 nowe modele , w tym dwanaście SUV-ów i osiem samochodów elektrycznych lub hybrydowych.
Marka Volkswagen ma inwestować 19 miliardów euro w przyszłe technologie do 2024 roku, a kolejne 11 miliardów w rozwój e-mobilności. Rok 2020 roku będzie dla Volkswagena największą ofensywą elektryczną w branży motoryzacyjnej. Najpierw do sprzedaży trafi ID.3, a potem elektryczny SUV - ID.Next.
Marka Volkswagen kontynuuje tym samym zaangażowanie w realizację celów klimatycznych z Paryża.
Pojazdy produkowane przez niemieckiego potentata mają osiągnąć bilans neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Natomiast emisje CO2 z produkcji mają zostać ograniczone do połowy już do 2025 roku.
Mapa drogowa transformacji cyfrowej to ważny krok w kierunku modernizacji i cyfryzacji przedsiębiorstwa. Plan działania, który został podpisany w 2019 roku jest kontynuacją paktu na przyszłość i skupia się w szczególności na dalszej poprawie konkurencyjności i siły dochodów na przyszłe lata. Jest też podstawą do poszerzenia wiedzy specjalistycznej w zakresie oprogramowania dla marki. Organizacja Car.Software rozpoczęła swoją działalność jako niezależna jednostka biznesowa w styczniu 2020 roku. Do 2025 roku wewnętrzny udział w tworzeniu oprogramowania samochodowego i usługach związanych z samochodami wzrośnie z poniżej 10 procent obecnie do co najmniej 60 procent.
Na kurczącym się rynku motoryzacyjnym marka Volkswagen zdobyła udziały w rynku na całym świecie i znacznie poprawiła wyniki operacyjne. Trwająca restrukturyzacja podstawowej działalności oraz sukces światowej ofensywy SUV-ów były kluczem do tego osiągnięcia. Pakt na przyszłość podpisany w 2016 roku także przynosi rezultaty. Do końca 2019 r. Z planowanych oszczędności kosztów w wysokości 3 miliardów euro, do końca 2019 roku osiągnięto już 2,6 miliardów. Pojazdy Volkswagen przekonują klientów, a konsekwentna dyscyplina w zakresie kosztów i inwestycji ma pozytywny wpływ.
Produkcja w Volkswagenie stała się również bardziej wydajna w 2019 roku, a marka przekroczyła roczny cel poprawy wydajności o 5 procent. Rok 2019 był niezwykle udanym, jeśli chodzi o światowe premiery pojazdów, a w szczególności chodzi o Golfa 8 oraz ID.3. Należy również wspomnieć o premierach T-Cross, Teramont, T-Roc R oraz T-Roc Cabrio, który zostały bardzo ciepło odebrane przez klientów na całym świecie.
Funkcja Area View z tylną kamerą gwarantuje widok otoczenia pojazdu i znacznie ułatwia manewrowanie, podobnie jak asystent parkowania.
Dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, boczny asystent zmiany pasa, autonomiczny przedni asystent hamowania awaryjnego oraz kontrola odległości (ACC) zwiększają komfort i bezpieczeństwo zwłaszcza na długich trasach.
Dzięki systemowi Dynamic Light Assist dla reflektorów LED kierowca cieszy się także komfortem dzięki dynamicznemu doświetlaniu zakrętów i automatycznej kontroli świateł drogowych.
Silniki Arteon R-Line Edition wyraźnie skupiają się na sportowym charakterze Gran Turismo, a cztery najmocniejsze jednostki z tej serii są dostępne w limitowanej edycji specjalnej. To wydajne czterocylindrowe silniki o pojemności 2,0 litra wraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Najwyższej klasy silnik wysokoprężny z napędem na cztery koła oferuje moc 240 KM, a najmocniejszą wersją modelu jest Arteon R-Line Edition z 2.0 TSI, który zapewnia moc 272 KM oraz napęd 4MOTION.
Dwie najmocniejsze wersje Arteon R-Line Edition posiadają obecnie najwyższy etap rozwoju adaptacyjnego sterowania podwoziem DCC. System pozwala na konfigurację regulowanych amortyzatorów w sposób ciągły. To wyróżnia model specjalny jako szczególnie dynamiczny pojazd turystyczny klasy biznesowej. Edycja Arteon R-Line jest dostępna w cenie 55 970 eur (2.0 TSI o mocy 190 KM) i będzie dostarczana od lutego 2020 roku.