Najciekawsze news z życia koncernu Volkswagen

Ten rok klasycznie rozpoczął się od prawdziwej atrakcji dla Volkswagena.

W dniach 31 stycznia - 2 lutego Volkswagen Classic świętował 65 rocznicę Karmann Ghia Type 14 podczas Bremen Classic Motorshow.

Tegoroczny jubilat to włoska elegancja połączona z solidną technologią Beetle - reprezentowaną przez ostatnie coupe Type 14, jakie dotychczas wyprodukowano.

Wraz z nadejściem lat 50-tych XX wieku, szef producenta samochodów Osnabruck - Wilhelm Karmann, zaczął marzyć o "pająku" z otwartym dachem, bazując na Volkswagenie Garbusie.

Podczas testów w Paryżu Karmann był zachwycony, chociaż jego wizja trochę odbiegała od tego co zastał, czyli zamknięte coupe. Jednak elegancka konstrukcja pojazdu wywarła na nim ogromne wrażenie i wraz z dyrektorem zarządzającym Volkswagena podjął decyzję o opracowaniu modelu produkcyjnego coupe 2+2. Pojazd Karmanna łączył w sobie niezawodną technologię Volkswagena Garbusa z eleganckim, włoskim nadwoziem. Z przodu została zagospodarowana większa część do siedzenia, co przy maksymalnej prędkości 116 km/h spowodowało, że jazda tym samochodem sprawiała niesamowitą radość. Po czasie dokonano drobnych zmian w karoserii, dodając charakterystyczne otwory wentylacyjne z przodu samochodu. W ten sposób, w pełni rozwinięte coupe zostało zaprezentowane 14 lipca 1955 roku w Casino Hotel w Georgsmarienhutte. Nowoczesny, jak na tamte czasy, Karmann Ghia Coupe Type 14, oparty na Volkswagenie 1 stał się absolutnym hitem. Również podobną euforię wywołała premiera pojazdu podczas IAA we wrześniu 1955 roku. Produkcja samochodu rozpoczęła się wcześniej już wcześniej, bo w sierpniu 1955, a Volkswagen Karmann Ghia podbił serca nie tylko mężczyzn, ale również kobiet na całym świecie.

karmann ghia Volkswagen

BMW fabryka węgierski Debreczynie

Już dwa lata później, bo w listopadzie 1957 roku z linii produkcyjnej wyjechał Volkswagen Karmann Ghia Type 14 Cabriolet. Pojazd był wymarzonym samochodem dla najwybredniejszych kierowców, lubiących szybką jazdę. Kabriolet wyznaczył standardy pod względem wykonania i części do tego użytych, a wyróżniał go niski hałas. Elegancki model z Osnabrucka przeszedł na emeryturę w 1974 roku. Do tego czasu zdołano wyprodukować ponad 360 tysięcy coupe oraz ponad 80 tysięcy kabrioletów Karmann Ghia Type 14. Jednak to nie był koniec, lecz nowy początek Volkswagena. Ostatni Volkswagen Karmann Ghia zjechał z linii montażowej 31 lipca 1974 roku. Właśnie ten pojazd został zaprezentowany podczas pokazów motoryzacyjnych Bremen Classic 2020. Podczas pokazów, po raz kolejny Volkswagen Classic połączył siły z Volkswagenem Nutzfahrzeuge Oldtimer, Audi Tradition, Volkswagenem Classic Parts i 1. Kaferclub Wolfsburg , aby zagwarantować wspólną obecność na targach motoryzacyjnych. Podczas Bremen Classic Motorshow na powierzchni 47 000 m2 zaprezentowało się około 650 wystawców z dwunastu krajów z całego świata.